top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תTirza Arav

שוקלים להכנס לשוק הסיני?אל תסתפקו במידע המיועד לחברות זרות, עשו זאת בדרך הסינית


חברות הבוחרות להכנס לשוק הסיני מסתמכות בדרך כלל על מידע באנגלית ועל הניסיון שלהן בשווקים בינלאומיים אחרים. במוקדם או במאוחר הן מגלות שלשוק הסיני חוקים וקודים משלו, והחוקים האלה כתובים ומתנהלים בסינית. מסיבות עסקיות ותרבותיות כאחת, עובדים, שותפים עסקיים ומפיצים לא חושפים את כל המידע והידע המצוי ברשותם, והחברה נתקעת עד מהרה למבוי סתום.



הצעד הראשון של חברות המבקשות לפרוץ לשוק הסיני הוא ביצוע דו"ח GO/ NO GO, הסוקר את הענף שבו החברה פועלת, וממפה את הסביבה העסקית: מחירים, מתחרים, שיטות הפצה, וניתוח ביקורות של לקוחות המופיעות ברשת הסינית. ניתן גם לשלב בדוח ראיונות עומק עם מומחים סינים בתחום, שיתנו את חוות דעתם על המוצר ואופן החדירה המומלץ לשוק הסיני. הדוח מסתמך בעיקר על מקורות בשפה הסינית, והוא משמש את מקבלי ההחלטות בחברה בהחלטה האם השוק הסיני אכן מתאים למוצרי החברה.


השלב השני בחדירה לשוק הוא הכנת תכנית אסטרטגית - גיבוש אסטרטגיה ותכנית שיווק אופרטיבית, שמטרתה להגדיל את המכירות ולטייב את מערכות היחסים עם השותפים המקומיים.


חברות ישראליות העונות על הקריטריונים של משרד הכלכלה יכולות לגשת בהסתמך על התכנית האסטרטגית והכנות נוספות לתכניות של"ב וכסף חכם, המסייעות לחברות בסכום של עד מליון ש"ח בחדירה לשוק חדש או מהלך שיווקי חדש בשווקי יעד מועדף. בשנים האחרונות גדל באופן משמעותי מספר החברות הנגשות לתכנית, והתחרות על המימון הופכת קשה יותר ויותר. חברות הניגשות לחברות חייבות להכין תכנית מקיפה וממצה, הנסמכת על נתוני אמת והבנה מעמיקה של השוק. מסיבה זו ההכנה מצריכה עבודה מדוקדקת ותכנית אופרטיבית שתציג באופן הבהיר ביותר את מוצרי החברה והפוטנציאל הגלום בה.


השלב השלישי הוא הוצאת התכנית לפועל. כל תכנית, טובה ככל שתהיה, מצריכה שינויים על פי הקורה בשטח. איתור שותפים פוטנציאלים, הקמת מערך הפצה, למידה מתמשכת של השטח – כל אלה מצריכים הבנה בשוק המקומי ויכולת להתגמש בהתאם למציאות


כדוברת, כותבת וקוראת את השפה, ראיתי את סין במהלך ה-15 שנים האחרונות מאינספור זוויות – מעבודה בארגון ממשלתי סיני ועד להקמה וניהול של חברה ישראלית בסין בת עשרות עובדים. הגעתי למסקנה כי על מנת לפעול בצורה המיטבית בסין, יש לבסס את הפעילות על מידע מנקודת מבט סינית, ולהקים אופרציה מערבית באופייה בעלת סממנים מקומיים.

אני כאן על מנת לעזור לכם לממש זאת – החל מהבנת הענף והשוק הסיני, דרך הכנת תכנית אופרטיבית והגשת החברה לתכנית כסף חכם ועד מימוש התכנית בפועל.

הקו המנחה בעבודתי הוא הבניית תהליך עבודה ענייני וממוקד, וניהולו השוטף תוך ניתוח מתמיד של השותפויות ומערך ההחלטות - אשמח לעמוד לשירותכם.

עשו זאת בדרך הסינית.

צרו איתי קשר ב-050-6594918

www.tirzaarav.com

35 צפיות0 תגובות
bottom of page